Nízký krevní tlak

Nízký krevní tlak

O nízkém krevním tlaku (neboli hypotenzi) se hovoří při naměření hodnot krevního tlaku 110/70 a méně.

Hypotenzí trpí převážně mladí a hubení lidé, s přibýváním věku má krevní tlak tendenci se zvyšovat. Nízký krevní tlak si můžeme představit jako snížení rychlosti krve při proudění cévami, což způsobuje pomalejší transport kyslíku a živin do orgánů. Hypotenze je i přesto méně nebezpečná než vysoký krevní tlak (hypertenze).

Mezi příznaky nízkého krevního tlaku patří bledost, zimomřivost, studené ruce a nohy (kvůli malému prokrvení), mdloby (zvláště při rychlé změně polohy těla). Pocity nízkého tlaku způsobuje také nedostatek potravy (může vést k hypoglykémii - nízký obsah cukru v krvi) a naopak velké přejídání u člověka trpícího nízkým tlakem zabere organismu mnoho energie na zpracování potravy a jedinec trpí únavou a závratěmi. Hypotenzi mohou způsobit i některá onemocnění nebo dlouhodobé užívání léků, jednorázově se objevuje zvláště při šokových stavech, kdy je nutné tlak zvyšovat, aby nedošlo k zástavě srdce.

Nízký krevní tlak - příznaky

únava, spavost, zimomřivost, poruchy soustředění, bolest hlavy, točení hlavy, kolaps, mdloba, závratě, poruchy koncentrace, nadměrná spavost, krátkodobá ztráta vědomí, mžitky před očima, svalová slabost, hučení v uších, studené končetiny, pocení, bezvědomí



Články na téma Nízký krevní tlak


Nízký krevní tlak patří do témat

Adresář

Nízký krevní tlak ptejte se v poradně

Diskutujte na téma Nízký krevní tlak

Píšeme jinde
  • Vegetariánský tatarák krok za krokem

    Vegetariánský tatarák krok za krokem

    Tatarák na křupavé topince nebo čerstvé bagetce, kdo by odolal? Pokud hledáte variantu, která se chuťově podobá té masové, zkuste tento recept. Tatarák z avokáda je pikantní, chuťově výrazný a zachutná i těm, kteří nad vegetariánskými pokrmy ohrnují nos.

  • Recept na švestkové čatní krok za krokem

    Recept na švestkové čatní krok za krokem

    Čatní (chutney) je chuťově velmi výrazná omáčka pocházející z indické kuchyně, podává se k masu i zelenině. Základem je vždy ovoce a spousta koření. Tentokrát si ji připravíme ze švestek, jablek, pomerančové šťávy, skořice, chilli a zázvoru.



Zdravě.cz na Facebooku